Home › Forums › Decaffeinated Coffee › The final word on Moshiach from the meisim (hopefully!) › Reply To: The final word on Moshiach from the meisim (hopefully!)
here is the gemara is senhedrin as well as other sources. yes evert jew is a peice of g-d. no diference between jews. 100% correct. basics of chassidus, see tanya chapter 2. the essence of every jew is a peice of g-d. there is one g-d not made up of parts ch”v, achdus hashem 101. the only differences is jews it in how much his neshama is revealved. the essence of moshiach is the revelation of achdus hashem and every jews neshama will be revealed 100%.
בסנה’ (קד, ב) דורשי רשומות היו אומרים כולן (אפילו ירבעם וחבריו) באים לעוה”ב
בירושלמי (כלאים פ״ט ה׳׳ג) דאפילו ירבעם
וחבריו שמנו באותן שאין לחם חלק לעוה״ב, הנה ע״י אשר – שנים
רבות אחרי מיתתן – נשרף גופן נעשית בה ם מדת הדין ובצירוף זכו ת
הארץ יזכו ל ת חי ”.
ובמדרש שמואל ריש מס’ אבות בפי’ משנת כל ישראל כתב וז”ל: עולם הבא הנזכר כאן הוא עולם התחי’ ולא ישא אלקים את נפש הרשע עד כי ברוב הימים ימצאנה מטוהרה ואז נגנזת במחיצת הצדיקים כו’ וכן ע”ז הדרך לכל הנשמות עד שיתוקנו כולם כו’ וז”ש הכתוב ועמך כולם צדיקים כלומר בהכרח יהיו כולם צדיקים לפי שהוא ית’ חשב מחשבות לבלתי ידח ממנו נדח, עכ”ל.
עמק המלך (בתחלתו ש’ תקוני התשובה ספ”ג) וז”ל: ועתה בנים שמעו לי יראת ד’ אלמדכם ואהבתו הק’ עמנו בני א-ל חי, למה לו כולי האי לטרוח עצמו ברשעים האלו המכעיסים אותו בכל עת ובכל רגע, ב’ תשובות בדבר התשובה הא’ כו’ אע”פ שהם רשעים גמורים כו’ ניצוצי קדושה בהם כו’ שהם נצר מטעי כו’ והיא חלק אלקה היא נצחי כו’ והנשמות הם רושם אור עצמותו וכל (אולי צ”ל “דכל”) הנופח מעצמותו הוא נופח כו’ ועוד טעם שני מעשה ידי להתפאר כו’ הק’ הוא ומעשה ידיו חיים וקיימים לעד ולעולמי עולמים ואי אפשר שתתבטל כו’
ויעוין ג”כ ברמב”ן בש’ הגמול (הובאו דבריו לקמן) שכתב: הנפש שהיא עליונה אי אפשר שתהי’ בטלה ואובדת כו’.