Reply To: No mention of the huge techailes event in Boro Park on Chol Hamoed?!

Home Forums Bais Medrash No mention of the huge techailes event in Boro Park on Chol Hamoed?! Reply To: No mention of the huge techailes event in Boro Park on Chol Hamoed?!

#1386683
Chacham
Participant

about safek deroaysa here is the psak of the mishna berura in 34 places not like the so called reb chaim that yekke brought.
1. כ”ז, סעי’ י”א בשו”ע, ובמ”ב ס”ק מ”ג.
2. ל”ב סעי’ ה’ בשו”ע, ובמ”ב ס”ק יח וי”ט כתב שהטעם משום סד”א לחומרא- וכ”מ בביאור הגר”א שם ובפרמ”ג, וכ”כ הב”ש בהל’ גיטין.
3. ל”ב ס”ק קע”ג (ואולי יש לחלק).
4. ל”ב ס”ק קע”א ועי”ש בביה”ל.
5. ל”ב ס”ק קפ”ד.
6. ל”ב סעי’ ל”ח בביה”ל ד”ה היכא.
7. ל”ב סעי’ נ’ ס”ק רכ”ז [דלהחולקים [ובראשם בעל העיטור] על הנוב”י אמרינן סד”א, רק הנוב”י ס”ל שאין כאן ספק אלא הם ודאי פסולים].
8. ל”ג ס”ק ט”ו ועי”ש בביה”ל ד”ה לחוש.
9. ל”ג בביה”ל ד”ה ומיהו.
10. ל”ג ס”ק כ”ט.
11. ל”ד סע’ ה’ ובמ”’ב ס”ק כ”ט
12. ל”ט ס”ק כ”ו [ומקורו מהפרמ”ג]
13. ל”ט סעי’ י’ ברמ”א ועי’ מ”ב שם ס”ק כ”ח
14. קצ”ד ס”ק י”ג [שכתב שם המ”ב דלא כהפרמ”ג המפורסם {ואף שהפרמ”ג עצמו סתר דבריו בכ”מ, ויש דרך אחרת ליישב דבריו, ואכמ”ל}, ומלבד המ”ב הרבה אחרונים נמי נקטו דלא כהפרמ”ג ואלו הם: הגר”ז, אבן העוזר, מחצה”ש, דגול מרבבה, בגדי ישע, ערה”ש]
15. תקפ”ו ס”ק י”ח
16. תקפ”ו סעי’ ז’ ועי’ מ”ב ס”ק ל”ד ומקורו מהפרמ”ג
17. תקפ”ו ס”ק ל”ו [וכ’ שהוא מטעם ספק, ומקורו מהריטב”א]
18. תקפ”ו בביה”ל ד”ה ויש אומרים דוקא
19. תקפ”ו ס”ק מ”ג ועי’ שעה”צ שם בשם הברכי יוסף
20. תקפ”ו ”ק מ”ז ושעה”צ שם ודו”ק
21. תקפ”ו שער הציון אות צ”ב
22. תקצ”ג סעי’ ב’, ועי”ש בביה”ל שעכ”ז א”א לברך (כלומר שלא קי”ל כרב האי) ועי’ ס”ק ג’ וע”ע תוס’ בר”ה ל”ג:
23. תקצ”ה א’- והוא באמת גמ’ מפורשת בר”ה לד:, ועי’ מג”א א’, ובפרמ”ג שם, ומ”ב ס”ק ג’ וע”ע פרמ”ג פתיחה כוללת סוף שער ד’
24. תרל”א ס”ק ל”ג מהפרמ”ג
25. תרל”ב ס”ק י”ט
26. תרמ”ה בסעי’ ו’ ועי’ מ”ב ס”ק ל’ שכל הנידון אינו אלא לענין ברכה ודו”ק
27. תרמ”ט ס”ק נ”ח
28. תרמ”ו ס”ק ט”ו ועי’ היטב בשעה”צ ט”ו
29. תרמ”ו סעי’ י”א ועי”ש במ”ב ל”ו
30. תרמ”ח בביה”ל ד”ה שהוא, ובמ”ב ס”ק ס”ב
31. תרנ”א ס”ק מהפרמ”ג.
32. תרצ”א ש”צ אות ד’.
33. תרצ”א סעי’ י’ ובמ”ב ס”ק כ”ז מהפרמ”ג מבואר שהוא מטעם ספק, והדבר ק”ו
34. תרצ”א ס”ק י”ג-י”ד ובשעה”צ שם אות ט’ וחידוש הוא שהוא כנגד דבריו בכ”מ.