Reply To: Using an Image of A Rabbi for Shmira

Home Forums Controversial Topics Using an Image of A Rabbi for Shmira Reply To: Using an Image of A Rabbi for Shmira

#1580180
knaidlach
Participant

AVI K
תוספות in סוטה refers to the גמ’ about בלב כפשוטו. us connects it to another gemara in taanis dealing with הנהגה למעשה.
תענית דף טז ע”א למה יוצאין לבית הקברות פליגי בה ……וחד אמר כדי שיבקשו עלינו מתים רחמים. not the gemara or rashi or tosfos in both places have a problem with this.
plus: rashi in shlach brings this gemara about kalev. rashi explains peshat. rashi says many times אני לא באתי לפרש אלא פשוטו של מקרא.
plus: the רשב”ם in שלח also brings the gemara about kalev and says: הגדה נראית פשט.
ספר חסידים סימן תנ. you speak to the dead.
מהרי”ל הלכות תענית אות יח אל ישים מגמתו כנגד המתים השוכבים שם . the פרי מגדים brings the maharil and says ובסידור מענה לשון יש תפלות מה שאומרים על הקברים משמע קצת שמבקשים מאת הנפש שיליץ טוב בעדנו.
מנחת אלעזר חלק א’ סימן סח ודאי כוונת המהרי”ל דלא ישים מגמתו שהמת יושיעו באיזה כח דזהו בודאי עוון פלילי אך כשמבקש מהמת שימליץ טוב בעדו להשי”ת בשמי מעלה בודאי גם המהרי”ל מודה דאין חשש וזהו כוונתו שלא ישים מגמתו נגד המתים בעצמם אבל לבקש להמליץ בעדו אין חשש.
בספר ‘הערות’ למסכת סוטה דף לד ע”ב מובאת הכרעת הגרי”ש אלישיב זצ”ל דמזה שאנו אומרים תפלת ‘מכניסי רחמים’ שכביכול אנו מתפללים למלאכים, משמע שאנו נוקטים כדעה שניתן לפנות בבקשה אל המתים, אלא שצריך להזהר בזה שהבקשה היא שימליצו טוב בעדנו ולא שנחשוב שזה בכוחם להרע או להיטיב. וכן הובאה דעת בעל הקהילות יעקב בספר ‘אורחות רבנו’ חלק א עמוד שה ‘ אמר לי מו”ר שתפלתנו על קברי צדיקים היא שאנו מבקשים מהם שיתפללו עבורנו’.
about what harav kook said. thats for one to decide about himself if he is on the level for this chumra, not that one should judge someone else if the the other one who does keep the chumra is on that level. plus: i can understand if an individual taks on a chumra which is not commom practis, but i am talking about minhagim and hidur mitzvos practiced by thousands of yidden for generations, and they are doing it by instructions of their rebbes, roshei yeshivos, gdolei hador or at least with full knoledge of their rebbes , roshei yeshivos and gedolim.
what kind of a derech is it to be mekatreg on thousands of yidden that maybe they are doing somthing wrong? why not use the time and brains and energy to be melamed zchus on thousands of yidden and find mekoros to their minhagim and hidurim?
כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות