Home › Forums › Decaffeinated Coffee › Chabad Media Won › Reply To: Chabad Media Won
@qwerty sorry i didnt see you wrote brachos 33, ill start a thread. i hope you’ll join.
“I call the Rebbe. a Kofer because he rejected open Gemaras. One such Gemara is Sanhedrin 111A in which R Simai said that most Jews won’t be redeemed by Moshiach just as most Jews who left Egypt didn’t enter the land of Canaan. The Rebbe rejected this and said that Moshiach will save every single Jew”
we went thru this gemarah before. if you spent 7 hrs learning that blatt, you would see there are other opinions, is the baal hatanya a kofer ch”v or the ramban? ויסוד לדברים אלו בדרוש רבינו הזקן ד”ה להבין ביאור ענין האבות ה”ה המרכבה (בתורת אור פ’ יתרו) ס”ג-ד, וז”ל: ענין עוה”ב שהוא ג”ע ותחה”מ ומבואר במפרשים1 וברמב”ן בשער הגמול שעיקר השכר עוה”ב הוא בתחה”מ, שמעלת תחה”מ היא יתרה מג”ע העליון. והנה בג”ע יושבין נשמות הצדיקים בלא גופות… ותחה”מ הוא שיעמדו בגופיהם… אפילו פושעי ישראל מלאים מצות כרמון ולכן כל ישראל יש להם חלק לעוה”ב בתחה”מ חוץ מאותם שמנו חכמים. עכ”ל.
what about the emek hamelech עמק המלך (בתחלתו ש’ תקוני התשובה ספ”ג) וז”ל: ועתה בנים שמעו לי יראת ד’ אלמדכם ואהבתו הק’ עמנו בני א-ל חי, למה לו כולי האי לטרוח עצמו ברשעים האלו המכעיסים אותו בכל עת ובכל רגע, ב’ תשובות בדבר התשובה הא’ כו’ אע”פ שהם רשעים גמורים כו’ ניצוצי קדושה בהם כו’ שהם נצר מטעי כו’ והיא חלק אלקה היא נצחי כו’ והנשמות הם רושם אור עצמותו וכל (אולי צ”ל “דכל”) הנופח מעצמותו הוא נופח כו’ ועוד טעם שני מעשה ידי להתפאר כו’ הק’ הוא ומעשה ידיו חיים וקיימים לעד ולעולמי עולמים ואי אפשר שתתבטל כ
medrash shmuel, alshich, rabmabn
ובמדרש שמואל ריש מס’ אבות בפי’ משנת כל ישראל כתב וז”ל: עולם הבא הנזכר כאן הוא עולם התחי’ ולא ישא אלקים את נפש הרשע עד כי ברוב הימים ימצאנה מטוהרה ואז נגנזת במחיצת הצדיקים כו’ וכן ע”ז הדרך לכל הנשמות עד שיתוקנו כולם כו’ וז”ש הכתוב ועמך כולם צדיקים כלומר בהכרח יהיו כולם צדיקים לפי שהוא ית’ חשב מחשבות לבלתי ידח ממנו נדח, עכ”ל.
ועד”ז הוא באלשיך פ’ שמיני.
ויסוד לדברי כהנ”ל הוא בליקוטי הש”ס להאריז”ל מס’ אבות, וז”ל: כל ישראל יש להם חלק לעוה”ב כו’ רק שזה יתקן עצמו בזמן מועט וזה בזמן מרובה אבל סופם הוא להמנות עם הצדיקים ומשום זה שהקב”ה כביכול מטריח את עצמו עם רשעים כאלו לתקנם כו’ ולמה כן בשביל שהם נצר מטעי שהוא נצחיי והם רושם אור עצמותו וכל הנופח מעצמו הוא נופח. עכ”ל.
ויעוין ג”כ ברמב”ן בש’ הגמול (הובאו דבריו לקמן) שכתב: הנפש שהיא עליונה אי אפשר שתהי’ בטלה ואובדת כו’.
@coffee addict. so you take the maharsha’s pshat? that does not mean that you cant say a different pshat, as he mentions himself. so i understand it the way its explained by the rashab. and why cant you find an explanation of the sicha just like you did with the gemara? (to start, the paragraph before, after, footnotes, maamarim i mentioned)