Home › Forums › Decaffeinated Coffee › Is the Shidduch Crisis Finally Over? › Reply To: Is the Shidduch Crisis Finally Over?
Here are some sources I found online regarding the Mishna Berurah relying on Kisvei Yados (I know people call it “Kisvei Yad,” but in Mishnaic Hebrew I think we make both words plural, like Batei Kneisios and Batei Medrashos):
ראה ביאור הלכה סימן לב: “והנה כעת שזכינו לאור של האור זרוע הגדול שנדפס בימינו מצאתי וראיתי”; ביאור הלכה סימן מג ד”ה ואוחזן: “ובספר אור זרוע אשר זכינו מקרוב לאורו”; משנה ברורה סימן כז ס”ק ה: “כן מצאתי בא”ז אשר זכינו מקרוב לאורו”; ביאור הלכה סימן תקטו ד”ה דורון: “אבל עכשיו שזכינו לאורו של או”ז הגדול שממנו מקור דברי המרדכי”.
משנה ברורה סימן קסג ס”ק ו: “דגם הר”ח בפירושו על פסחים [שזכינו עתה לאורו] בדף מ”ז כתב בהדיא כן”; ביאור הלכה סימן שיט ד”ה הכפיפה: “הר”ח [שזכינו מקרוב לאורו]”; ביאור הלכה סימן תרכו ד”ה צריך: “והנה כעת זכינו לאורו של רבינו חננאל”; ביאור הלכה סימן תרמח ד”ה מיהו: “ולפי מה שזכינו עתה לאורו של רבינו חננאל שיצא לאור”; שער הציון סימן רמח ס”ק א: “כי ברבנו חננאל שזכינו עתה לאורו כתוב בהדיא”.
ביאור הלכה סימן פח ד”ה וכן: “מצאתי בספר האשכול שזכינו עתה לאורו”.
Regarding the “klal” that we assume an Achron would have changed his mind had he known of the Rishon, see the Maharik quoted in the Hebrew Wikipedia site: Hilchasa Kibasrai.