Home › Forums › Decaffeinated Coffee › Question of an ignorant, closed-minded Lubavitcher › Reply To: Question of an ignorant, closed-minded Lubavitcher
There’s been a little too much heat here today for me to get a logical word in, so I’m just gonna let everything slip by.
There’s just one thing that I feel the need to comment on:
In one such letter the Rebbe described the characteristics of a Nasi Chabad, and I’ll quote,”Every Nasi Chabad is a Baal Mofes, and he has Ruach Hakodesh. But the main thing to know is that the Nasi Chabad is the Nasi Hador.”
Since the Rebbe was grossly misquoted here, I feel the need to bring the true letter that qwerty is probably referring to, dated Gimmel Tammuz 5710:
ב”ה,
רבים המחפשים ומבארים מעלות וגדולת נשיאי חב”ד בכלל, ונשיא דורנו, הוא כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, בפרט בענינים שונים: איש המסירות-נפש, גאון, בעל מדות, צדיק, בעל רוח הקודש, מלומד בנסים ועוד ועוד.
וגדלו ביותר שבחים אלו, על פי ההגדרה בתורת החסידות, מהו מסירות נפש, מהו גאון וכו’.
ובכל זה – העיקר חסר כאן. ונוסף על זה, שהוא עיקר בעצם, חשוב הוא ביחוד משום שנוגע ביותר, וביחוד לנו, קהל חסידיו ומקושריו. וזהו – מה שהוא הוא הנשיא, ונשיא חב”ד.
כי – נשיא בכלל, נקרא ראש1 אלפי ישראל, הוא בחינת ראש ומוח לגביהם, וממנו היא יניקה וחיות שלהם. ועל ידי הדביקה בו קשורים ומיוחדים הם בשרשם למעלה מעלה.
והנה כמה סוגים בנשיאים2: אלו אשר השפעתם בבחינת פנימיות, ואלו אשר השפעתם בבחינת מקיף. ובזה גופא חילוקים: אם השפיעו בתורת הנגלה או הנסתר או בשניהם יחדיו, לימדו דרכי העבודה והחסידות, המשיכו השפעות גשמיות וכו’ וכו’.
וישנם כאלו, שהי’ בהם כמה מבחינות הנ”ל, או גם כולם3.
וזה הי’ מאז ועד עתה ענין הנהגת נשיאי חב”ד, מן כ”ק אדמו”ר הזקן ועד כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ ועד בכלל, אשר כללו כל הסוגים והחילוקים: השפיעו בפנימיות ובמקיף, בתורה עבודה וגמ”ח, ברוחניות ובגשמיות. ובמילא היתה התקשרותם עם השייכים אליהם בכל תרי”ג אברי נפש וגוף המקושרים.
ועל כל אחד ואחת מאתנו כולנו לדעת, היינו להעמיק דעתו ולתקוע מחשבתו בזה, אשר הוא הוא הנשיא והראש, ממנו ועל ידו הם כל ההשפעות בגשמיות וברוחניות, ועל ידי ההתקשרות אליו (וכבר הורה במכתביו איך ובמה מתקשרים) קשורים, ומיוחדים בשרש ושרש השרש עד למעלה מעלה כו’.
מנחם שניאורסאהן
ג’ תמוז, ה’שי”ת,
ברוקלין, נ.י.
1.
ראה תניא פ”ב.
2.
באריכות: תורה אור פ’ מקץ ד”ה ת”ר מצות נ”ח. סהמ”צ להצ”צ מצות נ”ח פ”ג. ד”ה למען דעת, תרס”ט [סה”מ תרס”ט ע’ לט ואילך].
3.
ראה בתו”א שם ספ”ז דבמשיח יש ב’ הבחי’, דרועים ונסיכים. – ובש”ס (סוכה נב, ב) נחשב בנסיכים, י”ל מפני שזהו העיקר בו.