Home › Forums › Decaffeinated Coffee › Loving Jews › Reply To: Loving Jews
@somejewiknow
I understand that you feel that your response should be the halacha and that you wish it was the halacha, but unfortunately it is the opposite of the halacha. I would humbly suggest that you supplement your בקיאות in the חפץ חיים with some basic knowledge of שלחן ערוך.
Regarding your דברי שטות about “ribbis”:
The מחבר says the following. I quote: הקראים אין להם דין מומרים ואסור להלוותם ברבית ואין צריך לומר שאסור ללוות מהם ברבית
Bear in mind that the קראים are כופר in 2 of your “13 ikkarim” (see the רמב״ם in beginning of chelek היסוד הח׳ at the end and the whole יסוד ט׳ as well as הלכות תשובה פרק ג׳) as well as being מחללי שבת בפרהסיא.
The רמ״א continues:
תינוק שנשבה לבין העובדי כוכבים ואינו יודע מתורת ישראל כלל דינו כקראים ואסור להלוות לו ברבית (כך משמע מב”י לדעת הרמב”ם). ולכן מומרת לעבודת כוכבים שיש לה בן מן העובד כוכבים שהבן הרי הוא כמוה ונקרא מומר אסור להלוות לו ברבית (מרדכי פ’ החולץ) דהוי כתינוק שנשבה לבין העובדי כוכבים
As far as the rest of your הבל ורעות רוח, allow me to quote from the רמב״ם in a תשובה. First regarding the ״speaking badly about them” balderdash:
אלו הקראים השוכנים פה ראויים הם לחלקים
מחלקי הכבוד, להתקרב אצלם במעשה יושר ולהתנהג עימם במידת הענוה ובדרך האמת והשלום, כל זמן שגם הם ינהגו עמנו בתמימות ויסירו מהם עיקשות פה ולזות שפה מלדבר תועה על חכמי הרבנים שבדור, כל שכן שישמרו לשונם מהלעיג ומהתלוצץ בדברי רבותינו הקדושים התנאים חכמי משנה וחכמי תלמוד , שבדבריהם ובמנהגות הקבועות לנו מפי הם מפי משה מפי הגבורה אנו הולכים . ובזה נכון לנו לכבדם , וללכת לשאול בשלומם אפילו בבתיהם , ולמול בניהם ואפילו בשבת , ולקבור מתיהם ולנחם אבליהם
As to your “klal yisroel” “din of a goy” nonsense:
מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה מורידין אותו ולא מעלין והרי הוא כשאר כל האפיקורוסין והאומרים אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין. שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול
במה דברים אמורים באיש שכפר בתורה שבעל פה במחשבתו ובדברים שנראו לו והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות לבו וכופר בתורה שבעל פה תחילה כצדוק ובייתוס וכן כל התועים אחריו אבל בני התועים האלה ובני בניהם שהדיחו אותם אבותם ונולדו בין הקראים וגדלו אותם על דעתם הרי הוא כתינוק שנשבה ביניהם וגדלוהו ואינו זריז לאחוז בדרכי המצות שהרי הוא כאנוס ואע”פ ששמע אח”כ שהוא יהודי וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס שהרי גדלוהו על טעותם כך אלו שאמרנו האוחזים בדרכי אבותם הקראים שטעו לפיכך ראוי להחזירן בתשובה ולמשכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה
הרוצה לשקר ירחיק עדיו
רמב״ן on ואהבת לרעך כמוך
סמ״ג on מצות ואהבת לרעך כמוך
Big משמעות in רמב״ם הלכות אבל