Home › Forums › Family Matters › Natural-Hair Sheitels Are Assur › Reply To: Natural-Hair Sheitels Are Assur
I will re-quote from an earlier post:
“The reason why married women cover their hair”
“Do you know why the Halacha is that women must cover their hair?”
I will quote one of the previously great Gadolim who lived 250 years ago – The Rav of Mitz and was a Talmid muvhak of the Shages Aryeh (who was also previously Rav of Mitz):
:הגאון רבי אהרן וירמש זצ״ל, רב ואב״ד בעיר מיץ בספר ״מאורי אור’
״נשים לעולם מכסו. בחיבור הגאון באר שבע, מוכיח מהנה לאסור פאה נכרית ,דא״כ גם הן שחורי הראש וצווח מאוד להחמיר, נגד הרמ״א בדרכי משה.. .ולדברינו ב״באר שבע״, לכ״ע שרי בחיבור בגד הנראה בחוץ ולא גרע ממלבוש, ואף שהגאון חשבו לדוחק, אך שפיר קאמינא התם שהכל משתעי בציבור שיער ולא בחיבור רצועה ובגד כהני דידן, וא״כ אזדו כל תלונותיו
וגם החוש מכחיש, דשיער אינו הרהור כגילוי שוק וקול זמר – והלא לא אסרו לקרות כנגד פנים יפות. אלא על כרחך – שיער [נאסר] מטעם כמוס, שליטת הקליפה, ואינו תימהון דוקא במחובר. וכמו בשיער אשה מונח לפניו, אינו כלום .וכמה דברים שלא נגלו טעמם… אלא טעמם ונימוקם עמם.
והאליה רבה באורח חיים סי ע״ה בשם מהר״ם אלשקר מתיר לגלות חוץ לצמתם, וזאת לא מסתברא .דבפ״ו דשבת ״כליא פרוחי״, ובדף ס׳ פרש״י ״מחט לצניעות, דשיער באשה ערוה״, ואדרבה ראוי לאסור.
אבל פאה נכרית מסתברא להיתר, כדין רבינו הרמ״א. ונהניתי שמצאתי המג״א שם כתב להתיר, שדברי הגאון באר שבע הם דברים דחויים. וגם מתני דשבת פאה נכרית מוכח דשרי, דאין לפרש שמכוסה מתחת הסבכה, דהא מוכח בדף ס״ד ע״ב שמגולה כפירוש רש״י שמחכו עלה״
– מאורי אור חלק קן טהור, דף קצ״ד ע״א-
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=10108&st=&pgnum=392
As you cans see he clearly states that there is NO specific reason why it’s considered an Erveh:
אלא על כרחך – שיער [נאסר] מטעם כמוס, שליטת הקליפה, ואינו תימהון דוקא במחובר. וכמו בשיער אשה מונח לפניו, אינו כלום .וכמה דברים שלא נגלו טעמם