Lakewood Rabbanim Call For Tefillos Following Pittsburgh Attack

18

The Lakewood Vaad released the following statement to YWN on Monday morning:

The Lakewood Vaad, on behalf of the Lakewood Orthodox Jewish community, joins in the grief of the families of the victims and of the greater Pittsburgh Jewish community, in mourning the tragic death of eleven innocent Jewish worshippers who lost their lives during Sabbath prayer services.

May the All-mighty comfort their families.

In consultation with our Rabbinic leadership, our thousands of rabbinical students, as well as the rest of the Lakewood community, will be joining in special prayers after the reading of the Torah tomorrow. This will be followed by the recital of Tehillim (Psalms) to pray for memory of those brutally slaughtered by a maniacal hater, as well as those injured, both physically and in spirit.

We beseech the All-mighty, on behalf of all the Jewish people across the globe, to finally rid the world of the terrible plague of anti-Semitism and baseless hatred. May we, along with the millions of individuals of goodwill from all faiths across the county and the civilized world, each do our part to repair the world from evil under the sovereignty of the All-mighty.

(YWN World Headquarters – NYC)




18 COMMENTS

  1. No Lakewood Rabbanim have called for Tefilos. This is a PR statement issued by a group of Lakewood askonim who feel they represent the Lakewood community at large.

  2. To the Fake comment:
    You obviously did not do any research on the matter.
    After Shabbos the Vaad said that they will be saying Tehillim in the Yeshiva. That is exactly what happened. In the Lakewood Yeshiva thousands of students were saying Tehillim for the injured.

  3. This is what am yisroel needs achdus
    Even if we dont agree with another yids
    position in religion or politics
    We show unity
    Then we wont have any problems with anyone
    Hashem has to intervene in the building
    Of the tower only because of achdus
    Not because chas ve sholom
    They were a threat

  4. החוק
    “ויבואו שני המלאכים סדומה בערב, ולוט ישב בשער סדום”, )בראשית י”ט א'(.
    במדרש רבה )נ, ג'( דייקו חז”ל ממה שנאמר “ישב” חסר, שבאותו היום שבו
    נגזרה הגזירה להפוך את סדום, מינוהו לשופט עליהם. ונראה מזה, שאכן
    יש שייכות ביניהם, שכל מה שנגזרה גזרה להפוך את סדום זהו רק משום
    שמינוהו לשופט עליהם, ומשום שכאשר הם מינוהו לשופט עליהם, הם
    קבעו בזה את הרשעות בתוך החוק, וזהו הדבר הגרוע ביותר – שמחוקקים
    בחוק על העבירה שאיננה עבירה כלל אלא אדרבה זהו שיטה וכך צריך
    לעשות, וזהו כעין התרסה כלפי מעלה – להשחית כל כך עד שקובעים את
    השחיתות בתוך מסגרת החוק והצדק והיושר, ובפרט שכשקובעים את
    השחיתות בתוך מסגרת החוק אז כבר אין ליבם נוקפם ולעולם לא ישובו
    בתשובה. וגם בזמנינו ישנה סכנה נוראה זו,
    מחוקקים חוקים נגד התורה, ואפילו בג’ עבירות חמורות, וכגון
    חוקים באשת איש – שזהו איסור עריות, או מה שעפ”י חוקותיהם כל
    הדתות שווים – שזהו עבודה זרה, או מה שעפ”י חוקותיהם מותר להרוג
    עובר וכן מה שמותר עפ”י חוקותיהם למנוע טיפולים מחולה בכדי להצילו
    ממוות ששייך לשפיכות דמים, ועל זה הקב”ה מקפיד יותר משאר עבירות,
    כיון שמכניסים בתוך מסגרת החוק שמותר לעשות ח”ו כנגד התורה.

  5. @its time for truth
    When one is kicked out of a chareidi
    school at the age of 8 its hard to read
    All you wrote
    In a nut shell are you saying reform are one of the worst averous?
    If so how do you answer al todin or
    Hever DON le kav suchus?

  6. YES, we should, as stated in the article above “each do our part to repair the world from evil under the sovereignty of the All-mighty.” beginning with not paying homage to those who openly act in a way which the Torah calls Toevah.