Search
Close this search box.

Achdus Among Sephardi Rabbonim Ahead of 1st Yahrzeit for Maran R’ Ovadia


ovaShas is not sparing any effort to guarantee a full house in the Jerusalem Payis Arena for the first yahrzeit of Maran HaGaon HaRav Ovadia Yosef ZT”L. Leading rabbonim in all Sephardi camps appear to be onboard, signing a kol korei for talmidim and avreichim to participate in the event in line with the instruction of Shas’ Moetzas Gedolei Hatorah.

Following is the text of the letter:

אל ציבור בני התורה בחורי הישיבות ואברכי הכוללים ה’ עליהם יחיו. ידועים ומפורסמים דברי הש”ע (יו”ד סי’ שדמ סעיף כ) בגודל חיוב ההספד לת”ח בשנה הראשונה לפטירתו, ובפרט בת”ח המופלג בדורו שכבודו עדיף משל מלך. ומצוה להספידו ברוב עם, כי ברוב עם הדרת מלך, ומאן מלכי, רבנן. (וכמו שהאריך בזה הגאון מערכי לב דרוש קלג והלאה. ע”ש(

מי לנו גדול מגדול דורנו מרן פאר הדור והדרו רבנו עובדיה יוסף זצוקללה”ה, אשר הלך לפני המחנה זה שנים רבות, זכה וזיכה את הרבים, והאיר פני תבל באור תורה ויראה. והשקיע את כל מרצו לביצור חומות הקדושה והטהרה, ולהרחבת מוסדות החינוך התורני. וכמה דמעות הוריד אותו צדיק עבור בני התורה וביטול גזירת הגיוס הנוראה, ומסר עצמו על כך עד דכדוכה של נפש ממש.

לכן, מצוה גדולה וחובה קדושה על כל בני התורה, לבא ולהשתתף באשכבתיה דרבי, רבה דעמיה מדברנא דאומתיה, אשר נקבעה על ידינו למוצאי תענית צום גדליה (ה’ יהפכהו לטובה ולברכה), בכדי למעט בביטול תורה, בימים הנוראים אשר בין כסה לעשור. ובוודאי שהשתתפות אלפי בני התורה במעמד נורא הוד זה, תגרום לחיזוק גדול לכל המשתתפים בראותם את גודל מעלת כבוד התורה וחכמיה. ויש בזה קידוש ה’ גדול.

ראויה מצוה גדולה זו להגן על כל עם ישראל מן הפורעניות המתרגשות ובאות לעולם, וכמו שכתב הגה”ק מהר”י פינטו זיע”א בספרו לקח טוב (פר’ קדושים) דכשהדור עושים הספד גדול לתלמיד חכם, מגן עליהם מן הפורענות. ובוודאי שיש לחוש לדברי הגמ’ (שבת קה ע”ב) בדבר החשיבות שיש שלא להתעצל בהספדו של חכם ובפרט כאשר מדובר בגדול הדור.

ויהי רצון שנזכה לשנה טובה ומבורכת לכתיבה וחתימה טובה בספרן של צדיקים, תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה. ה’ יתברך יבטל מעלינו ומעל כל ישראל בכל מקומות מושבותיהם כל גזרות קשות ורעות. וישמור ויגן על כל בחורי הישיבות והאברכים היקרים מגזירת הגיוס הנוראה. יראו עיננו וישמח ליבנו בשוב ה’ את שיבת ציון יגל יעקב ישמח ישראל במהרה בימינו אמן.

(YWN – Israel Desk, Jerusalem)



One Response

Leave a Reply


Popular Posts