Search
Close this search box.

Chief Rabbis Speak Out Against Government Giyur Bill


icrThe Chief Rabbis of Israel, Rishon L’Tzion Yitzchak Yosef Shlita and Chief Rabbi David Lau Shlita have come out strongly in opposition to the government’s latest attempt at state-sponsored assimilation with its new giyur bill. In the harsh letter, the chief rabbis place the responsibility for blocking the worrisome legislation on Prime Minister Binyamin Netanyahu and Minister of Religious Services Naftali Bennett. The letter was released on Tuesday, 16 Adar II after the Knesset Law Committee approved moving the bill to Knesset where they hope it will pass into law.

The rabbonim explain that they have been making an effort to work with lawmakers towards passing a bill into law that is halachically acceptable and they adamantly oppose lawmakers acting independent of the Chief Rabbinate for the bill in question may chas v’sholom have dire consequences regarding the future of Am Yisrael and identifying who is halachically Jewish.

The rabbonim warn the MKs, whom they feel “are acting irresponsibly” and delving into matters “they have little understanding to address”, warning that the bill which simply permits any rabbi in Israel to convene a beis din and convert someone, even if that person is not committed to a Torah observant lifestyle. The rabbonim warn the MKs are placing the future of the Jewish People in danger.

Adding to the concerns is the tenacious activities of MK Elazar Stern, who feels that Israel should and must accept conversions performed by any stream of Judaism.

Below is the text of the letter from the Chief Rabbis Shlita:

(Released by the spokesman for the rabbis)

בס”ד, ‏ט”ז אדר ב תשע”ד

לכבוד

מר בנימין נתניהו

ראש ממשלת ישראל

מר נפתלי בנט

השר לשירותי דת

שלום רב,

הנדון: חוק הגיור

היום התקיים דיון בועדת החוקה של הכנסת על העברתו של מה שמכונה “חוק הגיור” למליאת הכנסת להצבעה בקריאה שניה ושלישית, עמדתם של הרבנים הראשיים ושל הרבנות הראשית כי החוק בנוסחו כיום הוא הרסני למערך הגיור כולו, זהו חוק שעלול להוביל לאובדן האימון של רבים במדינת ישראל בתהליך הגיור הממלכתי באם ייכנס החוק לתוקף.

נזכיר, כי במהלך חקיקת החוק קיימה הרבנות הראשית מו”מ יסודי ומקיף תוך מאמצים גדולים להגיע לעמק השווה , והכל על מנת לקדם הצעת חוק שתהיה מוסכמת על כל הנוגעים בדבר, ולמנוע פילוג בעם ישראל, למרות כל זאת בחר מי שבחר באופן חד צדדי ובעיצומו של המו”מ החליט לקדם את החוק מעל לראשה של הרבנות הראשית לישראל.

לא ייתכן מצב בו יעבירו בכנסת ישראל חוק גיור ללא הסכמת הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות, הרבנים שבו התריעו בעבר והזכירו את המובן מאליו בפני ועדת חוקה ובפני כל הגורמים שעסקו בהליך החקיקה בדבר הצורך בהסכמת הרבנים הראשיים לכל נושא הקשור בסמכותה של הרבנות הראשית לישראל ובפרט בנושא חוק הגיור, נושא המצוי בלב לבו של קיום העם היהודי ושרידותו הרוחנית, לא יעלה על הדעת כי יקודם חוק מסוג זה ללא שיעבור קודם לכן את המבחן ההלכתי של הרבנות הראשית והרבנים הראשיים האמונים על הנושא מתוקף תפקידם.

נקבע כאן תקדים חדש לפיו חברי כנסת יעסקו בעניינים שאין להם כל הבנה בהם בחוסר אחריות, כאשר על כף המאזניים עומד נושא הרה גורל, קידום של חוק מסוג זה שלא בהסכמה עלול לפצל את עם ישראל בארצו למחנות מחנות, אשר לא יכירו האחד ביהדותו של רעהו ועלול להביא למצב שאת אחריתו מי ישורנו, את המצב הזה מבקשת הרבנות הראשית למנוע.

אנו קוראים לכם להתערב באופן מיידי ולעצור את החקיקה בנושא בכל אמצעי העומד לרשותכם, האחריות שלכם כמי שנושאים בתפקידים אלו מחייבת אתכם שלא לעמוד מנגד כאשר הצעות חוק מסוג זה עומדים על סדר יומה של הכנסת.

בכבוד רב

יצחק יוסף דוד לאו

ראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב הראשי לישראל

נשיא ביה”ד הרבני הגדול נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל

(YWN – Israel Desk, Jerusalem)



Leave a Reply


Popular Posts